僕は資本家になりたい

資本家になる兆候あり

MarqetaのRisk Factors②(10-Q)

当社の成長を効果的に管理できなければ、事業計画を実行できなくなる可能性があります。また、高いレベルの顧客サービスと満足度を維持できなくなり、当社の事業、業績、財務状況に悪影響を及ぼす可能性があります。

 

当社は急速な成長を経験しており、今後も経験することが予想されます。そのため、当社の経営陣や業務・財務のリソースに多大な負担をかけてきました。
例えば、当社の従業員数は、2020年9月30日時点の470名から2021年9月30日時点で696名に増加しました。
当社は英国にオフィスを構え、オーストラリアにも拠点を置いています。当社の従業員やその他のサービスプロバイダーが世界各地の地域で働くようになってきていることから、当社は今後も国際的なプレゼンスと事業を他の国に拡大していく予定です。
また、当社はこれまで、当社プラットフォームを利用するお客様の数、当社がお客様のために管理するカードプログラムやソリューションの数、および当社プラットフォーム上のTPVの数が大幅に増加してきました。
業務と人員の増加を管理するためには、業務、財務、管理のコントロールおよび報告システムと手続きを成長させ、改善し続ける必要があります。
純収入が増加する前に、システムやインフラを拡張するために多額の資本支出や貴重な経営資源の配分が必要になりますが、純収入が増加するという保証はありません。
また、当社の企業文化は、これまでも、そしてこれからも、当社の成功を支える貴重な要素であると考えています。
 当社が事業を拡大し、公開企業として成熟するにつれ、この成長を管理しながら企業文化を維持することが困難になる可能性があります。当社の企業文化の重要な側面を維持する方法で、予想される成長や組織変更を管理できなければ、人材の採用・維持、革新、効果的な運営、事業戦略の実行能力が低下し、当社の事業、業績、財務状況に悪影響を及ぼす可能性があります。
さらに、COVID-19パンデミックの結果、当社の全世界の従業員は遠隔地で勤務していますが、将来予想される段階的なオフィス再開により、従業員が特定の職務を遂行する能力が制限される可能性があり、長期的には企業文化に悪影響を及ぼす可能性があります。
さらに、より多くの従業員が新たな管轄区域に配置されると、資源を投入し、継続的に変化する現地の規制や要件を監視する必要が生じ、その結果、費用の増加、従業員の生産性の低下、企業文化の変化が生じる可能性があります。
さらに、事業の拡大に伴い、高水準の顧客サービスと満足度を維持し続けることが重要です。
顧客基盤の拡大に伴い、アカウントマネジメントチームやカスタマーサービスチームを拡充し、プラットフォームの拡張を継続する必要があります。
当社が高水準の顧客サービスを提供し続けることができない場合、当社の評判だけでなく、当社の事業、業績、財務状況に悪影響を及ぼす可能性があります。

 

原文

If we fail to manage our growth effectively, we may be unable to execute our business plan or maintainhigh levels of Customer service and satisfaction, and our business, results of operations, and financialcondition could be adversely affected.

We have experienced, and expect to continue to experience, rapid growth, which has placed, and may continue to place, significant demands on our management and our operational and financial resources.
For example, our headcount has grown to 696 employees as of September 30, 2021 from 470 employees as of September  30, 2020.
We have established offices in the United Kingdom, or U.K., and have a presence in Australia, and as our employees and other service providers increasingly work from geographic areas across the globe, we plan to continue to expand our international presence and operations into other countries in the future. 
We have also historically experienced significant growth in the number of Customers using our Platform, the number of card programs and solutions we manage for our Customers, and TPV on our Plat form.
To manage operations and personnel growth, we will need to continue to grow and improve our operational, financial, and management controls and our reporting systems and procedures.
We will require significant capital expenditures and the allocation of valuable management resources to expand our systems and infrastructure before our net revenue increases, without any assurances that our net revenue will increase.
We also believe that our corporate culture has been and will continue to be a valuable component of our success.
 As we expand our business and mature as a public company, we may find it difficult to maintain our corporate culture while managing this growth. Failure to manage our anticipated growth and organizational changes in a manner that preserves the key aspects of our culture could reduce our ability to recruit and retain personnel, innovate, operate effectively, and execute on our business strategy, potentially adversely affecting our business, results of operations, and financial condition.
Additionally, as a result of the COVID-19 pandemic, our global workforce has been working remotely, with expected future phased office re-openings potentially limiting our employees’ ability to perform certain job functions and, over time, negatively impacting corporate culture.
Further, as more of our employees are located in new jurisdictions, we will be required to invest resources and to monitor continually changing local regulations and requirements, and we may experience a resulting increase in our expenses, decrease in employee productivity, and changes in our corporate culture.
In addition, as we expand our business, it is important that we continue to maintain a high level of Customer service and satisfaction.
As our Customer base continues to grow, we will need to expand our account management and Customer service teams and continue to scale our Platform.
If we are not able to continue to provide high levels of Customer service, our reputation, as well as our business, results of operations, and financial condition, could be adversely affected.