僕は資本家になりたい

資本家になる兆候あり

MarqetaのRisk Factors③(10-Q)

今後の純収益の増加は、既存のお客様を維持し、当社のプラットフォーム上でTPVを増加させ、費用対効果の高い方法で新規のお客様を獲得できるかどうかにかかっています。


当社の純収益の成長は、既存のお客様との関係を維持・成長させ、当社のプラットフォームで処理される取引量を増加させる当社の能力に大きく依存しています。
将来の顧客が当社プラットフォームおよび当社製品の必要性と利点を認識しない場合、当社の収益は減少します。
お客様が当社プラットフォームおよび当社製品の必要性や利点を認識しない場合、お客様はビジネスニーズを満たすために別の製品やサービスの採用を決定する可能性があります。
当社の事業を成長させ、市場での地位を拡大するために、当社は、当社プラットフォームの利点について潜在的な顧客を教育し、当社プラットフォームおよび当社製品の機能を拡大し、新製品およびサービスを市場に投入して、当社プラットフォームの市場での受容および使用を拡大することに注力するつもりです。
また、新製品や新サービスを市場に投入し、市場での当社プラットフォームの受容と利用を拡大していきます。

顧客との契約の中には、一定期間後にいつでも契約を解除できる解約条項が含まれています。また、顧客は一般的に契約上の最低数量約束の対象とはならず当社のプラットフォーム、製品、またはサービスの使用を継続する義務はありません。
当社は、お客様が当社のプラットフォームを継続的に使用すること、または当社が当社のプラットフォームを使用することができることを保証することはできません。当社は、お客様が当社のプラットフォームを継続的に利用すること、または当社が当社のプラットフォーム上で過去と同じ割合で取引を継続的に処理できることを保証することはできません。お客様は、当社プラットフォームの満足度を含む様々な理由により、当社プラットフォームの使用を終了または削減する可能性があります。お客様は、当社の製品およびサービスに対する満足度、当社のサポートサービスの有効性、当社の価格および お客様は、当社の製品およびサービスに対する満足度、当社のサポートサービスの有効性、当社の価格設定、競合製品またはサービスの価格および品質、あるいは世界的な経済状況の影響など、さまざまな理由で当社のプラットフォームの利用を終了または縮小する可能性があります。
世界的な経済状況の影響など、様々な理由が考えられます。
顧客の喪失または顧客の処理量の減少。
特にSquare社の損失や削減は、当社のビジネス、業績、財務状況に悪影響を及ぼす可能性があります。お客様が当社のプラットフォームに満足していない場合、または当社がお客様のニーズに応えられない場合、当社の成長は将来的に低下する可能性があります。お客様が当社のプラットフォームに満足できない場合、あるいは当社がお客様のニーズや期待に応えられない場合、当社の成長は将来的に低下する可能性があります。
さらに、処理量を競合他社に切り替えることに関連する複雑さとコストが、お客様が他のプロバイダーに切り替えることを最終的に妨げない可能性があります。
継続的な成長を達成するためには、既存のお客様との関係を維持するだけでなく、お客様に当社製品の採用と利用を増やしていただく必要があります。また、お客様に当社製品の導入・利用を促進する必要があります。
例えば、お客様は、異なるユースケースや地域において、当社のプラットフォーム上で複数のカードプログラムを持つことができます。
お客様が契約を更新しなかったり、当社のサービスの利用を拡大しなかったりした場合、当社の成長は鈍化または停止し、当社の業績は悪化する可能性があります。
既存の顧客基盤に組み込まれた潜在的な純収益を活用することに加えて、当社は以下のことを続けなければなりません。成長を促進するためには、新規顧客の獲得を継続する必要があります。
当社の成長は、新たな地域での新たな使用例や産業分野の開拓にかかっています。当社の成長は、新しい地域で新しいユースケースや産業分野を開拓することにかかっています。
私たちは、私たちがターゲットとする市場に特有の新たな課題に直面する可能性があります。また、費用対効果の高い方法で新規顧客を獲得できない可能性もあります。
新規顧客を獲得するためには 新規顧客を獲得するためには、当社プラットフォームの認知度を高め、潜在的な顧客を教育するために、営業およびマーケティングに多大な費用をかける必要があるかもしれません。新規顧客を獲得するためには、当社プラットフォームの認知度を高め、当社プラットフォームの価値について潜在的な顧客を教育するために、営業およびマーケティングに多大な費用をかける必要があります。
また、当社は また、これらの新しい用途におけるお客様の特定のニーズを満たすために、当社の既存の技術や製品を適応させたり、新規または革新的な機能を開発する必要があるかもしれません。また、これらの新しいユースケースや新しい市場におけるお客様の特定のニーズを満たすために、当社の既存の技術や製品を適応させたり、新しい革新的な機能を開発する必要があるかもしれません。このような取り組みが成功する保証はありません。
当社は、以下を実現するための十分な資金的・技術的資源を有していない可能性があります。また、これらの取り組みが成功する保証はありません。新しい市場におけるお客様の需要を満たす、効果的で安全な製品やサービスを開発するための十分な資金や技術的資源を持たない可能性があります。
当社が、新たなユースケース、業種、地域のお客様を含む新規のお客様を獲得できず、また、新規市場の拡大に失敗した場合、当社の業績に悪影響を及ぼす可能性があります。当社が、新しいユースケース、業種、地域のお客様を含む新規のお客様を獲得できず、これらの新規のお客様のニーズに応える形で当社のプラットフォームを拡大できない場合 純収益を継続的に増加させることができない可能性があります。

 

原文

Future net revenue growth depends on our ability to retain existing Customers, drive increased TPV on our Platform, and attract new Customers in a cost-effective manner.

Our net revenue growth substantially depends on our ability to maintain and grow our relationships with existing Customers and increase the volume of transactions processed on our Platform. 
If our prospective Customers do not recognize, or our existing Customers do not continue to recognize, the need for and benefits of our Platform and our products, they may decide to adopt alternative products and services to satisfy their business needs.
To grow our business and extend our market position, we intend to focus on educating potential Customers about the benefits of our Platform, expanding the capabilities of our Platform and our product offerings, and bringing new products and services to market to increase market 
acceptance and use of our Platform.
Some of our Customer contracts provide for a termination clause that allows our Customers to terminate their contract at any time following a limited notice period.
In addition, our Customers generally are not subject to any minimum volume commitments under their contracts and have no obligation to continue using our Platform, products, or services.
We cannot assure you that Customers will continue to use our Platform or that we will be able to continue processing transactions on our Platform at the same rate as we have in the past.
Customers may terminate or reduce their use of our Platform for any number of reasons, including their level of satisfaction with our products and services, the effectiveness of our support services, our pricing and the pricing and quality of competing products or services, or the effects
of global economic conditions.
The loss of Customers or reductions in their processing volumes,
particularly any loss of or reductions by Square, may adversely affect our business, results of operations, and financial condition.
Our growth may decline in the future if Customers are not satisfied with our Platform or our ability to meet our Customers’ needs and expectations.
Further, the complexity and costs associated with switching processing volume to our competitors may not ultimately prevent a Customer
from switching to another provider.
To achieve continued growth, we must not only maintain our relationships with our existing Customers, but also encourage them to increase adoption and usage of our products.
For example, Customers can have multiple card programs on our Platform across different use cases and geographies.
If Customers do not renew their contracts or broaden their use of our services, our growth may slow or stop and our business, results of operations, and financial condition may be materially and adversely affected.
In addition to capitalizing on the potential net revenue embedded within our existing Customer base, we must continue to attract new Customers to promote growth.
Our growth depends on developing new use cases and industry verticals across new geographies.
We may face additional challenges that are unique to the markets we target and we may not be able to acquire new Customers in a cost-effective manner.
To reach new Customers, we may need to spend significantly more on sales and marketing to generate awareness of our Platform and educate potential Customers on the value of our Platform.
We may also need to adapt our existing technology and offerings or develop new or innovative capabilities to meet the particular needs of Customers in these new use cases or new markets, and there can be no assurance that we will be successful in these efforts.
We may not have adequate financial or technological resources to develop effective and secure products and services that will satisfy the demands of Customers in these new markets.
If we fail to attract new Customers, including Customers in new use cases, industry verticals, and geographies, and to expand our Platform in a way that serves the needs of these new Customers, then we may not be able to continue to grow our net revenue.